Biblia Jakuba Wujka*

Księga Kapłańska
(Leviticus, to jest trzecie)

Rozdział 7

  Ten też zakon ofiary za występek: święte świętych jest.    Przetoż, gdzie będzie ofiarowane całopalenie, zabiją i ofiarę za występek; krew jej wkoło ołtarza wyleją.    Ofiarują z niej ogon i łój okrywający wnętrze:    dwie nereczce i tłustość, która jest przy trzewach, i odziedzę wątroby z nereczkami.    I spali je kapłan na ołtarzu: zapał jest JAHWE za występek.    Każdy mężczyzna z rodu kapłańskiego, na miejscu świętym będzie tego mięsa pożywał, abowiem święte świętych jest.    Jako bywa ofiarowana ofiara za grzech, tak i za występek; obojej ofiary jeden zakon będzie: na kapłana, który ją ofiaruje, przyjdzie.    Kapłan, który ofiaruje całopalenia ofiarę, będzie miał skórę jej.    I każda ofiara z białej mąki, którą pieką w piecu, i cokolwiek na róstcie abo w panewce bywa przyprawione, tego kapłana będzie, który ją ofiaruje;    chocia oliwą zaczyniona, chocia suche rzeczy będą, wszytkim synom Aaronowym równą miarą na każdego będzie podzielona.    Ten jest zakon ofiary zapokojnych, którą ofiarują Panu:    Jeśli na dziękowanie ofiara będzie, ofiarują chleby bez kwasu oliwą pomazane i krepie przaśne oliwą pomazane, i białą mąkę warzoną, i kołacze oliwą namazane,    chleby też kwaszone z ofiarą dziękowania, którą za zapokojne ofiarują:    z których jeden za pierwociny będzie ofiarowan JAHWE i dostanie się kapłanowi, który wyleje krew ofiary:    której mięso tegoż dnia jeść będą ani zostanie nic z niego aż do poranku.    Jeśli ślubem abo dobrowolnie kto ofiaruje ofiarę, tegoż takież dnia zjedziona będzie, ale i jeśliby co nazajutrz zostało, może być jedziono;    ale co by kolwiek nalazł dzień trzeci, ogień strawi.    Jeśliby kto pożywał mięsa ofiary zapokojnej dnia trzeciego, nadaremna będzie ofiara, ani pomoże ofiarującemu: i owszem która by kolwiek dusza takim się jedłem splugawiła, przestępstwa winna będzie.    Mięso, które by się dotknęło czego nieczystego, nie będzie jedzione, ale ogniem będzie spalone; kto będzie czysty, będzie go pożywał.    Dusza zmazana, która by jadła z mięsa ofiary zapokojnych, która jest ofiarowana JAHWE, zginie z ludu swego.    A która by się dotknęła nieczystoty człowieczej abo bydlęcej, abo wszelkiej rzeczy, która splugawić może, a jadłaby z takowego mięsa, zginie z ludzi swoich.    I rzekł JAHWE do Mojżesza, mówiąc:    Mów synom Izraelowym: Łoju owczego i wołowego, i koziego jeść nie będziecie.    Łój ścierwu zdechliny i tego bydlęcia, które źwierz ugonił, będziecie mieć na rozmaite potrzeby.    Jeśliby kto łój, który ma być ofiarowany na zapał PANSKI, jadł, zginie z ludu swego.    Krwie też wszelkiego źwierzęcia nie weźmiecie na pokarm tak z ptaków jako z bydląt.    Wszelka dusza, która by jadła krew, zginie z ludzi swoich.    I rzekł JAHWE do Mojżesza, mówiąc:    Mów synom Izraelowym, mówiąc: Kto ofiaruje ofiarę zapokojnych JAHWE, niech zaraz ofiaruje i obiatę, to jest mokre ofiary jej.    Będzie trzymał w rękach łój ofiary i mostek, a gdy oboje ofiarowawszy JAHWE poświęci, odda kapłanowi,    który spali łój na ołtarzu, a mostek będzie Aaronów i synów jego.    Łopatka też prawa z ofiar zapokojnych dostanie się za pierwociny kapłanowi.    Kto by z synów Aaronowych ofiarował krew i łój, ten będzie miał i łopatkę prawą za część swoję.    Abowiem mostek podnoszenia i łopatkę odłączenia wziąłem od synów Izraelowych z ofiar ich zapokojnych i dałem Aaronowi kapłanowi i synom jego prawem wiecznym od wszytkiego ludu Izraelskiego.    To jest pomazanie Aarona i synów jego w obrzędziech PANSKICH, dnia, którego je ofiarował Mojżesz, żeby kapłański urząd odprawowali,    i co im dawać przykazał JAHWE od synów Izraelowych ustawą wieczną w rodzajach ich.    Ten jest zakon całopalenia i ofiary za grzech i za występek, i za poświęcenie, i ofiar zapokojnych,    które ustawił JAHWE Mojżeszowi na górze Synaj, kiedy przykazał synom Izraelowym, aby ofiarowali ofiary swe JAHWE, na puszczy Synaj. 
 

Prawa autorskie i szczegółowe informacje

Biblia Jakuba Wujka – przekład Biblii na język polski wykonany przez jezuitę, Ks. Jakuba Wujka, wydany w całości po raz pierwszy w roku 1599. Wujek pracował nad nią w latach 1584–1595.

* Prezentowane treści należą do ich właścicieli i wydawców. Tekst pobrany z udostępnionych zasobów programu MyBible