Dosłowny

Textus Receptus Oblubienicy*

I List do Koryntian

Rozdział 7

  O zaś których napisaliście mi dobre człowiekowi kobiety nie dotykać    Przez zaś nierządy każdy swoją żonę niech ma i każda swojego męża niech ma    Żonie mąż który jest zobowiązany z dobrej woli niech oddaje podobnie zaś i żona mężowi    Żona własnym ciałem nie włada ale mąż podobnie zaś i mąż własnym ciałem nie włada ale żona    Nie pozbawiajcie się wzajemnie jeśli nie kto- kolwiek z obopólnej zgody do pory aby mielibyście czas postu i modlitwy i znów przy (tym) samym schodzilibyście się aby nie próbowałby was szatan przez niepowściągliwość waszą    To zaś mówię według przyzwolenia nie według nakazu    Chcę bowiem wszyscy ludzie być jak i ja ale każdy własny dar łaski ma z Boga ten wprawdzie tak ten zaś tak    Mówię zaś nieżonatym i wdowom dobry (dla) nich jest jeśli pozostaliby jak i ja    jeśli zaś nie powściągają się niech się zaślubią lepiej bowiem jest zaślubić się niż być rozpalonym    (Tym) zaś którzy są zaślubieni nakazuję nie ja ale Pan żona od męża nie zostać oddzielona    jeśli zaś i została oddzielona niech pozostaje niezamężna lub (z) mężem niech zostanie pojednana i mąż żonę nie oddalać    zaś pozostałym ja mówię nie Pan jeśli jakiś brat żonę ma niewierzącą i ta zgadza się mieszkać z nim nie niech oddala jej    i żona która ma męża niewierzącego i ten zgadza się mieszkać z nią nie niech oddala go    Jest uświęcony bowiem mąż niewierzący przez żonę i jest uświęcona żona niewierząca w mężu skoro zatem dzieci wasze nieczyste jest (są) teraz zaś święte jest (są)    jeśli zaś niewierzący oddziela się niech jest oddzielony nie jest poddany niewoli brat lub siostra w takich (przypadkach) w zaś pokoju wezwał nas Bóg    Co bowiem wiesz żono czy męża zbawisz lub co wiesz mężu czy żonę zbawisz    Jeśli nie każdemu jak przydzielił Bóg każdego jak wezwał Pan tak niech postępuje i tak w zgromadzeniach wszystkich zarządzam    Który jest obrzezany ktoś został wezwany nie niech staje się nieobrzezany w nieobrzezaniu ktoś został wezwany nie niech jest obrzezywany    Obrzezanie niczym jest i nieobrzezanie niczym jest ale przestrzeganie przykazań Boga    Każdy w powołaniu którym został wezwany w tym niech pozostaje    Niewolnik zostałeś wezwany nie ciebie niech martwi ale jeśli i możesz wolny stać się raczej korzystaj    Bowiem w Panu który został wezwany niewolnik wyzwoleniec Pana jest podobnie i wolny który został nazwany niewolnik jest Pomazańca    Drogo zostaliście wykupieni nie stawajcie się niewolnicy ludzi    Każdy w czym został wezwany bracia w tym niech pozostaje u Boga    O zaś dziewicach nakazu Pana nie mam mniemanie zaś daję jak dostępujący litości od Pana godny wiary być    Wnioskuję więc to dobre być przez nastającą konieczność że dobre człowiekowi tak być    Jesteś związany żoną nie szukaj uwolnienia jesteś rozwiązany od żony nie szukaj żony    jeśli zaś i zaślubiłbyś się nie zgrzeszyłeś i jeśli zaślubiłaby się dziewica nie zgrzeszyła ucisk zaś ciała będą mieć tacy ja zaś was oszczędzam    To zaś mówię bracia że pora która jest skrócona w końcu jest aby i mający żony jak nie mający byliby    i płaczący jak nie płaczący a radujący się jak nie radujący się a kupujący jak nie nabywający    a korzystający świata tego jak nie wykorzystujący przemija bowiem postać świata tego    Chcę zaś wam wolnymi od trosk być nieżonaty martwi się (o) Pana jak przypodoba się Panu    zaś który zaślubił się martwi się (o) świata jak przypodoba się żonie    jest podzielona kobieta i dziewica niezamężna martwi się (o) Pana aby byłaby święta i ciałem i duchem zaś która zaślubiła się martwi się (o) świata jak przypodoba się mężowi    To zaś do waszych własnych będącej korzyścią mówię nie aby pętlę wam narzucałbym ale do dostojności i wytrwałości Panu nierozerwalnie    jeśli zaś ktoś być niestosownym do dziewicy jego wnioskuje jeśli byłby przekroczyć lata młodości i tak powinien stawać się co chce niech czyni nie grzeszy niech zaślubiają się    Który zaś postanowił mocno w sercu nie mając przymusu władzę zaś ma nad własną wolą i to osądził w sercu jego zachowywać swoją dziewicę dobrze czyni    Tak, że i zaślubiający dobrze czyni zaś nie zaślubiający lepiej czyni    Żona jest związana prawem do jakiego czasu żyje mąż jej jeśli zaś zostałby uśpiony mąż jej wolna jest któremu chce zostać zaślubioną jedynie w Panu    Szczęśliwsza zaś jest jeśli tak pozostałaby według mojego mniemania uważam zaś i ja Ducha Boga mieć 
 

Prawa autorskie i szczegółowe informacje

Textus Receptus Oblubienicy - Ewangeliczny Przekład Nowego Testamentu

* Prezentowane treści należą do ich właścicieli i wydawców. Tekst pobrany z udostępnionych zasobów programu MyBible