Dosłowny

Textus Receptus Oblubienicy*

I List do Koryntian

Rozdział 15

  Zapoznaję zaś wam bracia (z) dobrą nowiną którą ogłosiłem dobrą nowinę wam którą i przyjęliście w której i stanęliście    przez którą i jesteście zbawianymi (w) jakim Słowie ogłosiłem dobrą nowinę wam jeśli trzymacie się oprócz jeśli nie bez powodu uwierzyliście    Przekazałem bowiem wam w najpierw co i przyjąłem że Pomazaniec umarł za grzechy nasze według Pism    i że został pogrzebany i że jest wzbudzony trzeciego dnia według Pism    i że został ukazany Kefasowi potem dwunastu    Potem został ukazany ponad pięciuset braciom naraz z których większość trwają aż do teraz niektórzy zaś i zostali uśpieni    potem został ukazany Jakubowi potem wysłannikom wszystkim    w końcu zaś wszystkich jakby poronionemu płodowi został ukazany i mnie    Ja bowiem jestem najmniejszym (z) wysłanników który nie jestem wart (by) być nazywanym wysłannik dlatego, że prześladowałem zgromadzenie Boga    łaską zaś Boga jestem czym jestem i łaska Jego (ta) względem mnie nie próżna stała się ale obficiej (od) nich wszystkich trudziłem się nie ja zaś ale łaska Boga ze mną    Czy to więc ja czy to tamci tak głosimy i tak uwierzyliście    Jeśli zaś Pomazaniec jest głoszony że z martwych jest wzbudzony jak mówią niektórzy wśród was że powstanie martwych nie jest    Jeśli zaś powstanie martwych nie jest ani Pomazaniec jest wzbudzony    Jeśli zaś Pomazaniec nie jest wzbudzony próżne zatem głoszenie nasze próżna zaś i wiara wasza    Jesteśmy znalezieni zaś i fałszywymi świadkami Boga że zaświadczyliśmy przeciw Bogu że wzbudził Pomazańca którego nie wzbudził jeśli właśnie zatem martwi nie są wzbudzani    Jeśli bowiem martwi nie są wzbudzani ani Pomazaniec jest wzbudzony    Jeśli zaś Pomazaniec nie jest wzbudzony próżna wiara wasza jeszcze jesteście w grzechach waszych    Zatem i (ci) którzy zostali uśpieni w Pomazańcu poginęli    Jeśli w życiu tym mający nadzieję jesteśmy w Pomazańcu jedynie bardziej pożałowania godni (od) wszystkich ludzi jesteśmy    Teraz zaś Pomazaniec jest wzbudzony z martwych pierwocina (tych) którzy są uśpieni stał się    skoro zaś bowiem przez człowieka śmierć i przez człowieka powstanie martwych    Tak, jak bowiem w Adamie wszyscy umierają tak i w Pomazańcu wszyscy zostaną ożywieni    Każdy zaś we własnym szyku pierwocina Pomazaniec potem (ci) Pomazańca podczas przyjścia Jego    potem koniec kiedy przekazałby Królestwo Bogu i Ojcu kiedy zostałaby uznana za bezużyteczną wszelka zwierzchność i wszelka władza i moc    Trzeba bowiem (aby) On królować aż do kiedy- kolwiek położyłby wszystkich wrogów pod stopy Jego    Ostatni wróg jest uznawana za bezużyteczną śmierć    wszystkie bowiem poddał pod stopy Jego gdy zaś powiedziałby że wszystkie jest poddane jawne że oprócz (Tego) który poddał Mu wszystkie    Kiedy zaś zostałoby poddane Mu wszystkie wtedy i sam Syn zostanie poddany (Temu) który poddał Mu wszystkie aby byłby Bóg wszystkim we wszystkim    skoro co uczynią którzy są zanurzani za martwych jeśli całkowicie martwi nie są wzbudzani dlaczego i są zanurzani za martwych    Dlaczego i my narażamy się każdą godzinę    Co dzień umieram na waszą chlubę którą mam w Pomazańcu Jezusie Panu naszym    Jeśli według człowieka walczyłem z dzikimi zwierzętami w Efezie jaka mi korzyść jeśli martwi nie są wzbudzani zjedlibyśmy i wypilibyśmy jutro bowiem umrzemy    Nie dajcie się zwieść niszczą obyczaje łagodne towarzystwa złe    Otrzeźwijcie się sprawiedliwie i nie grzeszcie brak poznania bowiem Boga niektórzy mają do zawstydzenia wam mówię    Ale powie ktoś jak są wzbudzani martwi (w) jakiego rodzaju zaś ciele przychodzą    Nierozsądny ty co siejesz nie jest ożywione jeśli nie umarłoby    A co siejesz nie ciało (to) mającego stać się siejesz ale nagie ziarno jeśli oby mogła pszenica lub czegoś (z) pozostałych    zaś Bóg mu daje ciało tak, jak chciał i każdemu (z) nasion własne ciało    Nie każde ciało tym samym ciało ale inne wprawdzie ciało ludzi inne zaś ciało zwierząt inne zaś ryb inne zaś ptaków    I ciała niebiańskie i ciała ziemskie ale inna wprawdzie (tych) niebiańskich chwała inna zaś (tych) ziemskich    Inna chwała słońca i inna chwała księżyca i inna chwała gwiazd gwiazda bowiem (od) gwiazdy przewyższa w chwale    Tak i powstanie martwych jest siane w zniszczeniu jest wzbudzane w niezniszczalności    Jest siane w zniewadze jest wzbudzane w chwale jest siane w słabości jest wzbudzane w mocy    Jest siane ciało zmysłowe jest wzbudzane ciało duchowe jest ciało zmysłowe i jest ciało duchowe    Tak i jest napisane stał się pierwszy człowiek Adam w duszy żyjącej ostatni Adam w duchu ożywiającym    Ale nie pierwsze (to) duchowe ale (to) zmysłowe potem (to) duchowe    Pierwszy człowiek z ziemi ziemski drugi człowiek Pan z nieba    Jaki (ten) ziemski tacy i (ci) ziemscy a jaki (Ten) niebiański tacy i (ci) niebiańscy    a tak, jak nosiliśmy obraz (tego) ziemskiego będziemy nosić i obraz (Tego) niebiańskiego    To zaś mówię bracia że ciało i krew Królestwa Boga odziedziczyć nie mogą ani zniszczenie niezniszczalności dziedziczą    Oto tajemnicę wam mówię wszyscy wprawdzie nie zostaniemy uśpieni wszyscy zaś zostaniemy przemienieni    w chwili w mgnieniu oka w ostatniej trąbie zatrąbi bowiem i martwi zostaną wzbudzeni (jako) niezniszczalni i my zostaniemy przemienieni    Trzeba bowiem (żeby) zniszczalne to przeoblec niezniszczalność i śmiertelne to przyoblec nieśmiertelność    Kiedy zaś zniszczalne to przyoblekłoby niezniszczalność i śmiertelne to przyoblekłoby nieśmiertelność wtedy stanie się Słowo (to) które jest napisane została połknięta śmierć w zwycięstwie    Gdzie twe śmierci żądło gdzie twoje piekło zwycięstwo    zaś żądło śmierci grzech zaś moc grzechu Prawo    zaś Bogu łaska dającemu nam zwycięstwo przez Pana naszego Jezusa Pomazańca    Tak, że bracia moi umiłowani mocni stawajcie się niewzruszeni obfitujący w dziele Pana zawsze wiedzący że trud wasz nie jest próżny w Panu 
 

Prawa autorskie i szczegółowe informacje

Textus Receptus Oblubienicy - Ewangeliczny Przekład Nowego Testamentu

* Prezentowane treści należą do ich właścicieli i wydawców. Tekst pobrany z udostępnionych zasobów programu MyBible