Dosłowny

Textus Receptus Oblubienicy*

List do Galacjan
(List do Galatów)

Rozdział 4

  Mówię zaś do jakiego czasu dziedzic niemowlę jest nic przewyższa niewolnika pan wszystkich będąc    Ale pod dozorcami jest i zarządcami aż do ustalonego czasu (przez) ojca    Tak i my gdy byliśmy niemowlęta pod elementami świata byliśmy którzy są uczynieni niewolnikami    Gdy zaś przyszło wypełnienie czasu posłał Bóg Syna Jego który stał się z kobiety który stał się pod Prawem    aby (tych) pod Prawem wykupiłby aby usynowienia dostąpilibyśmy    Że zaś jesteście synowie posłał Bóg Ducha Syna Jego do serc waszych wołającego Abba Ojcze    Tak, że już nie jesteś niewolnik ale syn jeśli zaś syn i dziedzic Boga przez Pomazańca    Ale wtedy wprawdzie nie znając Boga staliście się niewolnikami nie naturą będących bogami    Teraz zaś poznawszy Boga raczej zaś którzy zostaliście poznani przez Boga jak odwracacie się znowu do słabych i ubogich elementów którym znowu na nowo być niewolnikami chcecie    Dni pilnujecie i miesięcy i pór i lat    Obawiam się (o) was aby czasem nie na próżno trudziłem się nad wami    Stawajcie się jak ja gdyż i ja jak wy bracia proszę was nic mnie uczyniliście niesprawiedliwości    wiecie zaś że przez słabość ciała ogłosiłem dobrą nowinę wam wcześniej    i próbą moją w ciele moim nie wzgardziliście ani wypluliście ale jak zwiastuna Boga przyjęliście mnie jak Pomazańca Jezusa    Kto więc był szczęście wasze świadczę bowiem wam że jeśli możliwe oczy wasze wyłupiwszy (kiedy)kolwiek daliście mi    Tak, że wróg wasz stałem się mówiąc prawdę wam    Współzawodniczą (o) was nie dobrze ale odłączyć was chcą aby (o) nich współzawodniczylibyście    Dobre zaś być współzawodniczącym w dobrym zawsze i nie jedynie w być obecnym ja wśród was    Dzieciaczki moje których znowu rodzę w bólach aż do kiedy zostałby ukształtowany Pomazaniec w was    chciałem zaś być obecnym przy was teraz i zmienić głos mój że jestem zakłopotany (co) do was    Mówcie mi pod Prawem chcąc być Prawa nie słyszycie    Jest napisane bowiem że Abraham dwóch synów miał jednego ze służącej i jednego z wolnej    Ale (ten) wprawdzie ze służącej według ciała jest zrodzony (ten) zaś z wolnej przez obietnicę    Które jest będące mówionym alegorycznie te bowiem są dwoma przymierzami jedno wprawdzie z góry Synaj w niewolę rodzącą która jest Hagar    Bowiem Hagar Synaj góra jest w Arabii odpowiada zaś (temu) teraz Jeruzalem jest niewolnikiem zaś z dziećmi jej    zaś w górze Jeruzalem wolne jest które jest matka wszystkich nas    Jest napisane bowiem zostań rozweselona bezpłodna (ta) nie rodząca wybuchnij i zawołaj (ta) nie rodząca w bólach gdyż liczne dzieci (tej) porzuconej bardziej niż mającej męża    My zaś bracia według Izaaka obietnicy dzieci jesteśmy    Ale tak, jak wtedy (ten) według ciała który został zrodzony prześladował (tego) według Ducha tak i teraz    Ale co mówi Pismo wyrzuć służącą i syna jej nie bowiem mógłby dziedziczyć syn służącej z synem wolnej    Zatem bracia nie jesteśmy służącej dzieci ale wolnej 
 

Prawa autorskie i szczegółowe informacje

Textus Receptus Oblubienicy - Ewangeliczny Przekład Nowego Testamentu

* Prezentowane treści należą do ich właścicieli i wydawców. Tekst pobrany z udostępnionych zasobów programu MyBible